Voorblad: Motorfietsavonture saam met Henk
 

Voorblad: Motorfietsavonture saam met Henk

Henk Burger is mal daaroor om die land te verken per motorfiets saam met sy vrou Melandri. Saam ry hulle 30 000 km per jaar regoor Suid-Afrika. Glitter het met Henk gesels oor sy liefde vir motorfietsry en die kultuur wat daarmee saamgaan.

Vertel ons meer van jouself

Ek is gebore en het grootgeword op 'n vrugteplaas in die Koo-vallei wat naby Montaqu geleë is. Ek is die middelkind met 'n ouer broer en jonger suster en my ouers is albei afgetree en bly op Robertson in die Wes-Kaap. Om kitaar te speel, is een van my passies en ek speel ook in die kerk se band. Nog 'n passie is om adventure motorfiets te ry.

Ek het in die vroeë 90’s in Kimberley by die weermag beland. Daar was ek  vir 17 jaar in die Staande Mag waarvan ek die laaste paar jaar die bevelvoerder was van die lugafweer-valskermbataljon en my finale jaar as die waarnemende bevelvoerder van 10 Lugafweerregiment.

Op die kruin van my weermagloopbaan het die Here my geroep om voltyds in die bediening in te gaan. Ek het my opleiding ontvang by  AGS Huis van Restorasie en is toe later oor na die Bikers Church Kimberley. Die afgelope twee jaar is ek voltyds mede-leraar by The Workshop, Bikers Church Kimberley.

Hoekom motorfietse?

Daar is 'n tipe vryheid wat ek beleef in die saal van my motorfiets wat ek vir niemand kan beskryf nie. Dit is my tyd wanneer ek met die Here praat, my hart met Hom kan deel en net my kop kan skoonmaak. Dit is ook 'n plek waar ek en my vrou herinneringe saam bou. Almal het so 'n tyd en plek nodig in hul lewens. Myne is op 'n lekker stuk grondpad met daai 1200 GS wat brul onder my.

Motorfietse is ook die “voertuig” wat ek gebruik om onder ander motorfietsryers te arbei. Dit help nie jy ry in jou cage (die naam wat ons vir motors het) saam nie. Die avontuurmotorfietse fokus dan ook op 'n heel ander tipe motorfietsryer. Dié is manne wat op grondpaaie baljaar en soms baie tegniese roetes ry, waar geen 4x4-voertuig sal kan loop nie.

Vertel ons meer van die kultuur van motorfietsry

Daar is basies twee tipe mense in die motorfietsgemeenskap - dié wat aan 'n klub behoort wat ook patch draers genoem word en dié wat nie aan 'n klub behoort nie. Dié wat aan 'n klub behoort, het sekere range en posisies wat deur die klub vasgestel word. Hulle beoefen die stokperdjie onder die vaandel van die brotherhood-kultuur wat deur die klubs bevorder word. Dit is in hierdie broederskap waar mense hegte vriendskappe smee.

Dan is daar die groep motorfietsryers wat net bike ry en nie aan 'n club behoort nie. Hulle het weer ander tipe belangstellings binne die tydverdryf en sal informele saamrygeleenthede reël, gewoonlik tussen vriende of familielede wat die liefde daarvan deel.

Baie van die motorfietsryers het byname vir hul motorfietse soos Johan Joubert se Jubalani, Blaar se Wilde Hond, oom Danie se Storm, Mark se Twin Tub, Arrie se Pepsie. Wynie Lubbe noem syne Rooi Bok, my GS het die naam Trigger.

Het jy al met jou motorfiets geval?

Kom ek stel dit so: daar is net twee tipe motorfietsryers in ons bedryf - dit is die een wat onlangs geval het en die een wat binnekort gaan val. Op die avontuurmotorfietse probeer ons die hele tyd om die grense te skuif om onsself te verbeter en dit veroorsaak dat jy met tye gaan grond koop.

Hoe ver het jy al met jou motorfiets gery?

Ek is 'n relatiewe youngster as dit kom by motorfietsry, maar ek probeer hard om in te haal. Ek ry gemiddeld so 30 000 km per jaar.

Wat is die verste wat jy al gery het?

Die verste wat ek al gery het, was Kaap toe.

By watter plekke was jy al met jou motorfiets?

Ons ry die hele land vol en ek moet bysê dat ons 90% van die tyd net grondpaaie ry. Ek wonder of ons lesers besef dat 70% van ons land se paaie nie geteer is nie en as jy nie bereid is om grondroetes te ry nie, mis jy uit op 'n groot en pragtige deel van ons land. Die plek waar ek die meeste daarvan hou om te ry, is die grondpaaie van Lesotho.

Wie ry saam met jou wanneer jy die pad vat?

Ek en Melandri probeer soveel moontlik saamry, want onder die manne wat avontuurfietse ry, is daar omtrent elke naweek 'n beplande roete, wat êrens dalk 'n ontbyt op 'n afgeleë klein dorpie insluit. Onder die patch bikers is daar geweldig baie rallies, day jols, breakfast runs en outrides wat gereeld plaasvind en bygewoon word. So daar is geweldig baie vriende om mee saam te ry.

Wat het motorfietsry jou geleer?

As leraar skep motorfietsry vir my die spasie om mense te bearbei vir die koninkryk van die Here, mense wat dalk nooit anders van Hom sou hoor nie. Dit het ook ongelooflik baie deure oopgemaak waar jy nuwe vriendskappe kon vorm met mans en vrouens wat vanuit all walks of life kom. Ek het geleer dat iets soos 'n motorfiets mense van 'n klomp verskillende agtergronde kan verenig. Ek besef ook opnuut dat motorfietsryers baie meer kwesbaar is op ons paaie en dit sal vir seker altyd 'n risiko bly wanneer jy jou been oor die saal gooi, maar met opleiding en herhaaldelike inoefening word dit inderdaad 'n berekende risiko en daarmee kan ek saamleef.

Watse wenke het jy vir mense wat betref motorfietse?

As 'n leraar kry ek ongelukkig meer as wat ek wil te doen met motorfietsongelukke waarvan die meeste fataal of baie ernstig is. Ek het al ongelooflik baie manne, jonk en oud, die afgelope paar jaar begrawe en daar is niks so erg as om 'n ouer te probeer troos op 'n ongelukstoneel waar sy geliefde kind nou net gesterf het nie.

Opleiding is van kardinale belang vir enige motorfietsryer. Wat my egter meer pla, is die veiligheid van ons jonger kinders wat met 'n scooter of kleinspan motorfiets skool toe ry of daagliks commute. Enige persoon kan vandag in ons land 'n motorfiets-leerlinglisensie kry sonder enige deeglike kennis van 'n motorfiets.

Ons is ook een van die min lande wat vir 'n persoon ‘n motorfietslisensie gee waar hy getoets word in 'n area wat nie eens 'n kwart van 'n rugbyveld beslaan nie. Nog erger: op 16 kan jy 'n motorfiets van 125cc ry en twee jaar later kan jy op 'n 1000cc klim. Dit maak net nie sin dat enige motorfietsryer nie 'n tipe opleiding kry vir die tipe motorfiets wat hy ry nie.

Hier is my uitroep na die ouers: jy kan nie net vir jou kind 'n motorfiets koop en dink as hy darem sy leerlinglisensie het of selfs 'n lisensie, gaan hy ok wees nie. Aanvanklike opleiding is belangrik, maar herhaaldelike inoefening sal beslis die mindset van motorfietsryers verander en sodoende sal hulle baie veiliger wees.

Een snaakse storie vanuit jou jare op die pad?

Ons het eenkeer 'n Lesotho-trip beplan en van die manne wat saamgenooi is, het gevra of die roete wat ons gaan ry pillion friendly (biker slang vir passasier lift) is en voor ek kon antwoord, het Stefan geantwoord en gesê: “Ek het al my vrou saamgeneem op die roete wat ons gaan ry, maar sy het kort-kort getjank soos 'n worshond wat 'n leeu geruik het.” Duidelik het almal verstaan dat dit beter sou wees om die pillion by die huis te los.  - Du Plessis Janse van Rensburg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Is jy al 'n lid van ons Facebook?

Read 276 times

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

booked.net
Watter kompetisie wil jy aan deelneem?